Institut regenerace

Naši lektoři

Jana Najya Voříšková

Majitelka Institutu regenerace, členka tanečních skupin Mohamed Kazafy Troupe, Blooming Lilies a Anwar Shabnam. 

 

Najya absolvovala mnoho vzdělávacích programů. Mezi nejdůležitěší patří: rekvalifikační kurz "Lektor orientálního tance", jež má jako jediný akreditaci od Ministerstva školství ČR . 

Je absolventkou vzdělávacího programu "Folklorní orientální tance" pod vedením Osamy Emama a Mohameda Kazafyho a  "Profesionálního intenzivního tréninku egyptského folkloru Mahmouda Redy" a majitelkou Certifikátu od španělské tanečnice Nesmy.  

Lektorka je součástí mezinárodní taneční skupiny slavného tanečníka Mohameda Kazafyho - Kazafy International Troupe. Kazafy je bývalým sólistou taneční skupiny Reda Troupe, která propaguje od 50tých let egyptský tanec ve vyprodaných sálech po celém světě.

 

Propadla jsem tanci už jako malinká, jakmile slyším hudbu, už jsem na nohách, nebo alespoň "tančím" rameny. Mám za sebou základní průpravu ve společenských tancích a latině, a moje první taneční krůčky byly poznamenány Hříšným tancem :)

Institut regenerace byl na začátku mé orienální dráhy. V roce 2003 mi poprvé ukázala krásu orientálního tance tehdejší lektorka Institutu Regerace Eva Procházková. Postupem času jsem vystřídala několik tanečních škol, až jsem zakotvila u Karolíny Idrisové, která mi plně odhalila svět egyptského popového a folklórního tance, a já se zamilovala. 

Nejvíc mne uchvátil živelný egyptský folklórní tanec (saidi, iskandarani, hagalla, khaleegy, ale i méně známé tance jako např. mwashah, bambouti, ghawaze či nubijský tanec). Tančit egyptský styl jsem začala v roce 2005, tedy před sedmi lety, za tu dobu jsem prošla mnohými tanečními školami a "rukama“ mnoha významných tanečnic a tanečníků u nás i ve světě (Karolína Idrisová, Katka Krejčová, Eglal, Mohamed Kazafy, Randa Kamel, Osama Emam, Lubna Emam, Yousri Sharif, Jilina, Serkan Tutar, ad.). Stále v tomto tanci objevuji netušené možnosti (taneční i společenské). Našla jsem nejen skryté možnosti a schopnosti svého těla, ale též mnoho nových kamarádek.

Jsem absolventkou kurzu Lektor orientálního tance, jež má jako jediný akreditaci od Ministerstva školství ČR. Na jaře 2011 jsem absolvovala ucelený kurs zaměřený na egyptské folklórní tance.

Mým hlavním cílem je bavit se tancem a předávat dovednosti a především radost z pohybu Vám, kteří jste se rozhodli hýčkat své tělo a přitom se naučit krásně tančit. V hodinách se řídím heslem: S úsměvem vše vypadá nádherně, je to hlavní taneční prvek a disponuje obrovskou mocí v běžném životě ;-)

  

 

Marcela Nováková

Pracuji jako výtvarnice a práce je mi koníčkem. U ostatních lektorek můžete často číst, že je tanec uchvátil už od mala. U mne to bylo jiné - vždy jsem nejraději kreslila, šila nebo něco vytvářela, pohybově jsem nijak nevynikala, spíše naopak. Tanec mě začal bavit až v tanečních. V dospělosti jsem se chtěla tanci věnovat, ale narážela jsem na to, že můj partner ne.

A pak jsem objevila Institut regenerace a přihlásila se na břišní tance, kde jsem partnera nepotřebovala. Líbilo se mi i to, že tento tanec není omezen ani věkem, ani váhou tanečnice. Od první hodiny jsem věděla, že je to to pravé. Živý tanec, hudba vyjádřená pohybem... vertikání projev horizontální touhy...  Zcela jsem břišním tancům propadla, jsou mi radostí, která doplňuje moje pracovní nasazení výtvarnice.

Zlepšilo se mi držení těla, přestala mě bolet hlava, už nikdy mne nebolely záda, zvýšilo se mi sebevědomí, dokonce jsem "vyrostla" o 5 cm - to se mi po 3 měsících tanečních pohybů uvolnila páteř a já se narovnala. 

Doposud jsem navštěvovala dvě taneční školy, vystupuji s úspěšnou mladoboleslavskou taneční skupinou, i jako jednotlivec nejen na různých oslavách, ale i v tanečních soutěžích Bellydance. Choreografie pro sólový tanec si dělám sama, baví mě vyjádřit hudbu pohybem. Kladu důraz i na výraz, nejraději tančím egyptský kabaretní styl na popovou muziku, a to je především výrazový tanec. Tančit se učím dva dny v týdnu a doposud mě učily tyto tanečnice: Eglal, Dana Rancová, Shareefa,  Katka Žáková, Nashita a Jana Najya Voříšková.

Svým žákyním (případně i žákům) bych ráda předala vše, co jsem se dosud naučila, plus "něco navíc" v podobě jakési radosti z živého pohybu, která může nastartovat samouzdravující proces u všech neduhů způsobených dnešním uspěchaným životem. 


Jana Anděl

Jana Čapková Anděl

Kouzlo orientálního tance mi poprvé odhalila v roce 2004 Lucie Kárová Šrámková. Již po prvním "odtančeném“ kurzu jsem věděla, že se tanec stane součástí mého života. Po přestěhování do Prahy jsem zakotvila u přední české lektorky Eglal, jejíž pravidelné kurzy navštěvuji dodnes. Dále se snažím vzdělávat na seminářích nejen českých, ale i zahraničních lektorů (Badriyah, K. Krejčová, K. Idrisová, Vendulka, Sahar, Jillina, Alba Hayal, Raqia Hassan…). Jsem absolventkou vzdělávacího programu Teorie a praxe orientální tanečnice pod vedením úžasné Badriyah.


Tanec a výuka mě naplňují a už si bez nich nedokážu svůj život představit. Na hodinách se snažím předávat nejen praktické a teoretické poznatky, ale i radost a uvolnění vycházející z tance.


 

Kamila Stloukalová

DianaS břišním tancem jsem se poprvé setkala v roce 2004 při cestě po Egyptě. Vystoupení břišní tanečnice na lodi plavící se po Nilu mě nadchlo tak, že jsem se rozhodla břišní tance také vyzkoušet. Začínala jsem téhož roku na Mělníku v kurzech Institutu regenerace pod vedením Soni Macháčkové. Po dvou letech jsem své taneční aktivity přesunula do Prahy a navštěvovala pravidelné lekce Tanečním studiu NABOSO. Doteď své taneční vzdělání prohlubuji na různých seminářích. Z poslední doby jsou to například lekce s českými tanečnicemi Shereen, Badriyah, Kathreen Derouet (Katky Krejčové) a kurz "Profesionální tanečnice“ se Sheylou. Ze zahraničních lektorů jsem měla tu možnost absolvovat semináře u Jilliny, Shalymar nebo Marty Korzun.  

Protože považuji za velmi důležitou nejen praktickou stránku tanců, ale též tu teoretickou, doplňuji si informace o orientálních tancích, jejich vývoji a jednotlivých stylech, nejen z dostupné literatury, ale též díky akcím organizovaným milovnicí folklorních tanců, Sheylou, která pořádá "Dílnu egyptského folkloru“. Svět orientálních tanců mě ve všech ohledech fascinuje a přitahuje a již si bez něj svůj život nedokážu představit.

Ráda také předávám nabyté znalosti a zkušenosti dál. Orientální tance vyučuji od února 2008. Dvakrát do roka také se svými kurzistkami z Černého Mostu jezdím na víkendové taneční soustředění.  

 

Veronika Simonová 

Diana

Tanec se stal mou součástí již v dětství. Už když jsem poprvé v 7 letech navštívila hodiny baletu, věděla jsem, že tento taneční styl mě naplňuje a že u něj dlouho zůstanu - a opravdu se tak stalo na celých 12 let. Několik let jsem též byla členkou taneční skupiny se zaměřením na scénický a výrazový tanec. Absolvovala jsem i průpravu ve standardních a latinsko-amerických tancích.

V roce 2009 jsem však propadla kouzlu orientálního tance, navštěvovala jsem kurzy Institutu regenerace pod vedením tanečnice Eglal, Dany Rancové a Najyi, které mi ukázaly zase úplně jiný taneční styl a rozšířily tak mé taneční obzory. Na břišním tanci miluji jeho rozmanitost, hravost, eleganci a především neskutečnou energii.

Svým kurzistkám bych kromě tanečních dovedností ráda předala lásku a nadšení pro tanec, pozitivní energii a schopnost sebevyjádření svých emocí, pro což je tanec jedním z nejvhodnějších nástrojů. Tancem dokáže člověk vyjádřit snad téměř vše, častokrát pomůže sdělit i to, na co slova nestačí. Nesmíme ani zapomenout na vnímání hudby a na to, že právě tanec dělá hudbu "viditelnou“. Také bych svým kurzistkám ráda ukázala, že tanec není jen "dřina", ale i úžasný způsob relaxace a odreagování se od každodenních povinností.

 

Tanec je jako život: Je dobré ho mít naplánovaný, ale je třeba být připraven i improvizovat. A já už si svůj život bez tance nedovedu vůbec představit.  

 

 

 

Tomáš Klinger - Zafar

Pro umělecké účely používám pseudonym Zafar, mé pravé jméno je Tomáš Klinger. Orientálnímu tanci jsem se začal věnovat v jabloneckém studiu Tasmina. Záhy jsem se zúčastnil nemála vystoupení nejen v Jablonci nad Nisou a okolí, ale též například v Praze nebo Mladé Boleslavi. S American Tribal Style® a Tribal Fusion jsem se poprvé seznámil díky Youtube a tyto taneční styly mi takřka učarovaly. Nejdříve jsem je studoval u Martiny Viewegové a Kateřiny Havelkové a později jsem se začal vzdělávat také u mnoha významných zahraničních tanečníků a tanečnic, například Kami Liddle, Mardi Love, Illana Rivière, Samanthy Emanuel, Alisy Gurové a mnoha dalších. V soutěži Let's Dance Prague Oriental Competition v roce 2015 jsem vybojoval první místo v kategorii Tribal. Za dosavadní největší taneční úspěch považuji účast na 11. ročníku festivalu Let's Dance, kam jsem byl pozván jako lektor, porotce v soutěži a vystupující na galashow. Rád se vracím ke kořenům, a tak se v současnosti vzdělávám u především u Suhaily Salimpour a jsem držitelem certifikátu Suhaila Salimpour Belly Dance formatlevel 1 a již se moc těším na další intenzivní kurz letos v červnu.

Pokud by Vás zajímalo, co dělám kromě tance, pak vězte, že studuji všeobecné lékařství na 3. lékařské fakultě Univerzity Karlovy. 

 

 

Alena Zavadilová

Tanci se věnuji již od dětství - prošla jsem od folklorních tanců přes latinsko-americké, standart a salsu až k orientálnímu tanci a flamencu. Orientálnímu tanci jsem se věnovala od roku 2005 pod vedením Karoliny Idris, Michala Macha a zahraničních lektorů ( Jilina, Randa Kamel, Mohamed Kazafy, Osama Emam, Lubna Emam, Serkan Tutar a další). Flamencu od roku 2007 především pod vedením zahraničních lektorů a tanečníků (Virginia Delgado, Blanca Perdiguer, Manuel Betanzos, Irene Alvarez, Amparo Nunez, Laura "La Caleta“, María Urena a další). Pod vedením prof. Krištůfkové jsem byla členkou skupiny Alegrias. 

Poprvé jsem se setkala s flamencem jako malé dítě na vánočním večírku katedry hispanistiky, kam mne vzala maminka. Objevila se tam paní v šedých šatech s vlečkou, karmínovou peinetou ve vlasech a držením královny - tančila na hudbu která byla veselá i smutná, vyzařovala z ní ohromná síla a osudovost (to mi došlo až po letech). Absolutně mne tehdy fascinovala, nemohla jsem od ní odtrhnout oči. Chtěla jsem tehdy po mamince, aby mne zavedla do kroužku, kde se tohle tancování učí, musela jsem ale počkat víc než dvacet let, než první Španělka otevřela hodiny flamenca.

 

Jitka Judytha Mindlová

Na orientálním břišním tanci mám nejraději to, že nemá pravidla, která by určovala, jaké žena musí / nemusí být, aby mohla tančit břišní tance. Nezáleží na tom, jestli jste hubená, tlustá, máte nebo nemáte rytmus, rozumíte či nerozumíte hudbě, jestli jste hezká nebo ošklivá…Toto orientální tanec neřeší. Žena se díky tanci začne opravdu cítit jako žena. Začne se mít více ráda, začne si více vážit sama sebe a začne se sama sobě líbit.

Svým klientkám chci předávat lásku k tanci. Aspoň z části bych si přála, aby si břišní tanec zamilovali ze stejného důvodu jako já.

Jak mé hodiny vypadají?

Na začátku hodiny vždy protáhneme naše tělo pomocí prvků z jógy. Poté si zopakujeme prvky, z minulé hodiny a naučíme se i některé nové. Prvky postupně spojíme do krátké kombinace, ze které se poté stane choreografie. Vyzkoušíme si různé typy orientálního tance – tanec se závojem, saidi ( tanec s hůlkou) a tančit budeme i s různými rekvizitami – tamburíny, křídla isis, činelky, šavle, hůlky, závoje, poiky, fan veily atd. Na konci hodiny si vždy uděláme relaxační protahování.

Vzdělání:

Vystudovala jsem Střední zdravotnickou školu 5. května – zdravotnické lyceum. Poté jsem na rok nastoupila na Univerzitu zdravotnických studií v Pardubicích – porodní asistentka. Nyní pracuji jako asistentka oddělení vzdělávání ve firmě OTIDEA. Mám pedagogické minimum a osvědčení zdravotníka zotavovacích akcí. Velmi často tedy jezdím jako zdravotník na tábory či různá soustředění. Největším stěžejním mého života je orientální břišní tanec a jeho výuka.

Před břišním tancem jsem se věnovala akrobatickému rock´n´rollu, který mě příliš nesednul tak jsem se poohlížela po něčem jiném. Zaujal mě nově otevřený kroužek právě břišních tanců, ke kterému mě to táhlo už od malička. Zvlášť se mi zalíbil onen šátek s našitými penízky. Tak jsem si tedy začala plnit svůj dětský sen.

Jsem součástí taneční skupiny Belly Habibi, se kterou jsem získala mnoho ocenění na tanečních festivalech, vedu skupiny Trio Habibi a Belly Waves.

Během své taneční kariéry jsem navštívila mnoho seminářů tuzemských i zahraničních lektorů. Vzhledem k rozmanitosti a jedinečnosti všech lektorů břišního tance získávám od každého lektora něco jiného a vytvářím si tak svůj vlastní osobitý styl.

 

Karolína Zahra Vlčková

Tanci se věnuji od šesti let, kdy jsem začala chodit na první lekce klasického baletu, u kterého jsem zůstala několik let, než jsem ze zdravotních důvodů musela tanec na čas opustit. Po této nucené pauze jsem se v roce 2009 na dovolené v Egyptě seznámila s orientálním tancem a okamžitě jsem se zamilovala. Tato láska trvá dodnes. Po návratu z dovolené jsem se okamžitě zapsala na kurz orientu a od té doby se mu aktivně věnuji a získávám další vzdělávání v této oblasti. 

Na orientálním tanci nejvíce miluji jeho rozmanitost, a proto se snažím v tanci dále vzdělávat na seminářích u předních českých tanečnic jako jsou Eglal, Shereen, Sahar či Karolína Štraus Idris; a také u zahraničních hvězd jako jsou Jillina Carlano, Nesma, Aisa Lafour, Silvia Brazzolli nebo Salima. 

Ze všeho nejvíce mě baví propojovat orient s dalšími tanečními styly. Mým nejoblíbenějším spojením je orientální flamenco a se svou choreografií jsem si vytančila na soutěži Hvězda orientu 2017 2. místo v kategorii fusion.

Od roku 2012 se věnuji výuce orientálního tance a učím mj. seniorky v Centru aktivizačních programů Prahy 8. S těmito úžasnými dámami nacvičujeme každý rok vystoupení, které nese název Orientální tanečnicí v každém věku.  

 

 

 

 

Copyright © 2010 Institut Regenerace